Přihlaste se k zobrazení dalšího obsahu určeného pouze pro rodiče. Naleznete zde mnoho fotografií a videí.
Pokud si chcete vytvořit účet na našich stránkách, kontaktujte nás pomocí kontaktního formuláře ZDE .
Dělení z DS SAURUS
15. 10. 2024 Jak Saurus pouštěl draka
Dnes ráno si děti pohrály s kolejemi, autíčky, ale také měly možnost si vyzkoušet hned několik dalších aktivit, jako bylo navlékání na dračí ocásky, spojování stínů, nebo kreslení na interaktivní tabuli.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zatancovali jsme si Labadu. Zahráli jsme si hru - Zatleskáme, zamáváme. Zopakovali jsme si písničku o Draku a zahráli jsme si k ní na chrastítka. S padákem jsme si zazpívali prší, prší a rozfoukali jsme lístečky, které jsme poté sebrali do košíku. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Následně nám začalo pršet z mraků a děti barevné kapičky roztřídily ke správným deštníkům. Po svačince si děti dodělaly draky a šli jsme se projít ven. Podívali jsme se na mašinu, proběhli jsme se a zopakovali si písničku.
Starší děti: Nejprve jsme se přivítali a poté se podívali na krátké video o počasí s tukanem EDOU. Následovalo dechové cvičení "neposedné kapičky“, kde děti měly za úkol odfouknout plstěné kuličky do menších kaluží, kde je třídily podle barviček. Když měly hotovo, pohráli jsme si s padákem na vítr a poté jsme si zahráli hru Prší, Prší. Po svačince, jsme se nejdříve trochu rozmluvili, a dokonce si vyzkoušeli i nějaké jazykolamy, rozezpívali jsme se a zkusili si novou písničku i s doprovodem nástrojů. Poté jsme si zahráli na déšť’ a bouřku. Nakonec si děti vyrobily dráčky a na ocásek (špejli) navlékaly listí, které jsme si včera na procházce nasbírali. Nakonec děti čekala angličtina - Děti se přivítaly s paní učitelkou a zopakovaly si nějaké známé fráze a procvičily si odpovídání na otázky ( How old are you?..), pověděly si, jaké máme venku počasí a vypracovaly si pracovní list na téma PODZIM- procvičily si barvy. Nakonec si zahrály fotbal s podzimními slovíčky a rozloučily se. My jsme se tak mohli vydat na procházku, kde jsme si v parku zahráli hru na draky, děti si poběhaly a vydali jsme se na oběd.
14. 10. 2024 Jak Saurus pouštěl draka
Ráno jsme si hráli na koberci a stavěli jsme domečky, garáže a vlaky. S drakem jsme po papíře létali mezi obláčky a uvolnili jsme si tak ruku. U stolečku jsme hledali stíny k počasí a pokládali geometrické tvary na kapičku.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku s písničkou. Se šátky jsme létali jako draci a poté jsme si zacvičili dračí jógu. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Také jsme se seznámili s novou písničkou. Po svačině jsme si pověděli, o čem si budeme povídat. Pojmenovali jsme počasí a vítr jsme si nakreslili na LCD obrazovku. Seznámili jsme se s básničkou a podívali jsme se na video o počasí. V ateliéru jsme si prstovými barvami vymalovali draka. Ven jsme se šli proběhnout na zahradu. Jezdili jsme na motorkách a pohráli jsme si na pískovišti. S padákem si děti zahrály na neposedný větřík, který rozfoukal barevné listy. Proběhli jsme se se šátky jako draci po obloze a před obědem jsme se podívali na pohádku o papírovém draku.
Starší děti: Se staršími dětmi jsme se dnes nejprve přivítali, poté jsme se seznámili s různými druhy počasí, jako je bouřka, slunečno, polojasno atd... Také jsme si řekli, co například při daném počasí můžeme dělat. Dále jsme se šli naučit novou básničku Drak na provázku. Nejprve jsme přivolali vítr pomocí šátků a poté šátek využili jako draka. Děti si tak vyzkoušely, jak šátek létá. Nakonec jsme si zacvičili jógu ke slunci, vydýchali se a poslechli si zvukové hádanky: Jaké máme venku počasí? Udělali jsme si kalendář a vydali se na svačinku. Po svačince nás čekalo obrázkové čtení, kdy děti doplnili vždy podle obrázku slovo do věty a dané dítě zvedlo loutku se správným obrázkem. Dále jsme si poslechli rychlou písničku o počasí. Na koberci si děti vybíraly ze dvou aktivit. Hledaly rozdíly nebo skládály ocásky pro draky, kde si mohly procvičit různé geometrické tvary. Nakonec jsme si udělali grafomotorický list a vyrazili na procházku do Jírových sadů, kde se děti proběhly, nasbíraly pár lístečků na zítřejší tvoření a šli jsme na oběd.
11. 10. 2024 Saurus jde na houby
Ráno jsme si s dětmi hrály na koberci. Stavěli jsme komínky z kostek, které nám přivezl traktor a nákladní auto. Z lega jsme stavěli mašinky a pak jsme s nimi jezdili po koberci. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku Houbičky a písničku Muchomůrka. Po svačince jsme vyrazili na další lekci plavání. Protáhli jsme se na suchu - sbírali jsme jablíčka, mrkve, brambory a švestky. Pověděli jsme si básničku o zvonečku a po klouzačce jsme se sklouzli do vody. Přivítali jsme se básničkou a zahráli jsme si hru - pan Čáp ztratil čepičku. Menší děti zůstali v brouzdališti, kde jsme čarovali až jsme vyčarovali různá zvířátka (děti skákaly jako žáby, chodily jako kačenky, lezly jako krokodýl, ...). Se žabičkami jsme zkoušeli plavat a kopat nohama. Také se z nás stali záchranáři a zachránili jsme zvířátka. Větší děti šly do velkého bazénu, kde si procvičily kopání nohou a splývání s destičkami. Na destičkách vozily zvířátka z jedné strany bazénu na druhou a poté je lepily na sklo. Po plaváni jsme si ve školce ještě chvilku pohráli na koberci.
10. 10. 2024 Saurus jde na houby
Po příchodu si děti hrály dle vlastního uvážení. Modelovaly houby z modelíny a vždy řekly, co je to za houbu. Hrály si s vlakovou dráhou, která je hodně oblíbená mezi dětmi. Procvičovali jsme jemnou motoriku při vkládání korálků do podložky a zrakové vnímání při skládání puzzle.
Mladší děti: Ráno jsme se s dětmi přivítali a zopakovali jsme si básničku a písničku. Společně jsme si připomněli, které houby známe a co všechno potřebuje houbař, aby mohl jít do lesa. Zahráli jsme si hru Houbičky, schovejte se! Společně jsme si s dětmi v ateliérku vytvořili křemenáče březového. Děti si na dlaních rozmazaly barvičku a plácali do klobouku oranžovou barvičku a na nohu houbičky prstíky udělali černé čárky. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme se s velkými dětmi podívali na pohádku s loutkami Pod hříbkem. Nakonec jsme si udělali grafomotorický list, kdy děti dokreslovaly klobouk hříbečku - horní oblouk.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku, písničku. Zahrály jsme si pohybovou hru - tanec houbiček. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zopakovali jsme si, o čem si celý týden povídáme a děti poznávaly houby, říkaly jejich jména a už si je skoro všechny pamatují. Po svačince jsme se podívali na loutkovou pohádku Pod hříbkem. Následně jsme individuálně procvičili sluchovou paměť.
Ven jsme se šli projít po okolí. Hledali jsme houby a znaky podzimu. Sklouzli jsme se na žábě a městem jsme se vrátili zpět do školky.
9. 10. 2024 Saurus jde na houby
Ráno jsme v knížkách hledali a poznávali houby. Děti si hrály na koberci s auty a stavěly koleje pro mašinky.
Mladší děti: Přivítali jsme se a připomněli si básničku a písničku. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Dnes nás s dětmi čekalo velké cvičení. Nejprve jsme se zahřáli při chůzi a běhu do rytmu klavírku. Zahráli jsme si s dětmi pohybovou hru Na houbaře, kterou si děti velmi oblíbily. Protáhli jsme se s kroužky a zacvičili si s padákem, kdy jsme se s dětmi schovávali pod padák jako houbičky do mechu. Po svačince jsme si na koberečku ukázali, co všechno potřebuje správný houbař do lesa (košík, nůž, holínky,…). Vypracovali jsme si pracovní list, kdy děti spojovaly dvě stejné houbičky a nakonec je vybarvily. Dodělali jsme si naše muchomůrky. Vystřihli jsme si je, nalepili na vroubkovaný papír, dolepili travičku a hurá ven. Vyrazili jsme na procházku přes město do parku, kde jsme si poběhali a zamávali mašině.
Starší děti: U stolečku jsme si dodělali houby a ještě si k nim nalepíme jejich název. Přivítali jsme se v ranním kroužku a u kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zopakovali jsme si básničku a písničku. Dnes jsme měli velké cvičení. Zahřáli jsme se při pohybové hře Na houby a houbaře. Protáhli se u obručí, které byly jako pařez a zároveň jsme procvičili předložky (před, za, vedle). Z pařezu se nám stal klobouk pro houbu. A jako houby jsme prošli překážkovou dráhu lesem až do domečku, kde jsme se schovali před houbařem. Po svačince děti hádaly houbové hádanky. Společně jsme třídili a počítali houby. Řekli jsme si, kde je jich více, méně a případně o kolik. Procvičili jsme opět předložky za pomoci houbiček a košíku - Kde je houba? --> před košíkem, za košíkem, v košíku, ... Vypracovali jsme si pracovní list - počítání teček na muchomůrce. Ven jsme se šli projít po okolí. Pozorovali jsme barvící se stromy, hledali jsme houby, šneky a kaštany. Jednou houbu jsem si společně postavili z klacíků a barevného listí.
8. 10. 2024 Saurus jde na houby
Po příchodu jsi děti hrály opět na houbaře. Sbíraly houby, očistily je a smažily na pánvičce. U stolečku skládaly puzzle a procvičovaly zrakové vnímání. Na LCD obrazovce jsme si obtáhli houbu.
Mladší děti: S dětmi jsme si v ateliérku vyťupkali našimi prstíky klobouček muchomůrky červenou barvou. Přivítali jsme se a zatančili si Labadu. Připomněli jsme si básničku Houby. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Paní učitelka zahrála dětem novou písničku. Po svačince jsme si udělali dechová cvičení a rozezpívali jsme se známými písničkami. Novou písničku jsme si zazpívali s pleskáním do stehen, při houpání muchomůrek na padáku a s doprovodem hudebních nástrojů. Dokonce se k písniček naučíme i krátký taneček. Zahráli jsme si hru Na houbaře a děti si dodělaly muchomůrky. Vatovou tyčinkou a bílou barvou dodělaly na červený klobouček puntíky. Zítra si obrázek doděláme.
Starší děti: Na tabuli si děti vybraly jakou si chtějí vytvořit houbu. Podle toho si vybraly barvu barevného papíru, tvar klobouku a nohu houby. Šablonky si obkreslily. Následně vše vystřihly a nalepily na vlnitý papír. Zítra si houby dodělají. Přivítali jsme se v ranním kroužku a u kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zopakovali jsme si básničku a poslechli jsme si novou písničku o muchomůrce. Při stejné písničce jsme si zahráli pohybovou hru na houbaře. U velkého papíru jsme si uvolnili ruce při obtahování šnečí cestičky a u stolečku jsme si vypracovali grafomotorický list - houby. Zopakovali jsme si, jak se houby jmenují a děti je opět třídily na jedlé a nejedlé. Po svačince jsme se rozezpívali u klavíru a naučili jsme se novou písničku.
Na angličtině se děti přivítaly a odpovídaly paní učitelce na základní otázky. Vypracovaly si pracovní list na téma podzim, kde se seznámily s novými slovíčky. Poslechly si podzimní písničku a zopakovaly si u ní nová slovíčka, čísla a barvy.
Ven jsme se šli projít do okolí školky, kde jsme se proběhli. Zamávali jsme mašině a zopakovali jsme si básničku o houbách.
7. 10. 2024 Saurus jde na houby
Ráno jsme si zašli do lesa, kde děti sbíraly houby - hříbky a klouzky. Pozor si musely dát na muchomůrky, které se v lese také objevily. U stolečku jsme hledali houbám stín nebo dva stejné obrázky hub. Také jsem třídili houby do košíků podle geometrických tvarů.
Mladší děti: Ráno jsme se s dětmi přivítali, zatančili si Labadu. U kalendáře jsme si pověděli, co máme dnes za den, jaké je počasí, roční období a měsíc. Připomněli jsme si, jaké stromy si zapamatujeme z minulého týdne a tím jsme navázali na téma tohoto týdne - houby. Seznámili jsme se s novou básničkou Houby a písničkou Muchomůrka. Protáhli jsme se při lesní relaxační hudbě u jógy. Po svačině jsme se společně vydali do lesa. Děti hledaly poschovávané obrázky houbiček a daly je na mech do lesa. Společně jsme si je s dětmi pojmenovali a řekli si, jestli jsou jedlé (veselý smajlík) nebo jedovaté (zamračený smajlík). Dali jsme si je na tabuli a zahráli si hru, kdy se děti proměnily v houby. Paní učitelka hrála na klavír písničku a jakmile přestala hrát zakřičela na houbičky “Pozor, houbař jde!”. Děti se měly schovat do obručí, než je houbař chytí a dá si je do košíčku. Nakonec jsme se podívali na video Kája a Bambuláček - v lese na houbách. Na procházku jsme vyrazili přes město do parku. Cestou jsme si nasbírali bukvice a zamávali vláčku. Dokonce jsme v parku našli i houbu babku a pár prašivek. Chvíli jsme si malovali na kamínkách a nakonec jsme se proběhli na zahradě.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a seznámili se s novou básničkou. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Zacvičili jsme si pondělní jógu s relaxační hudbou a nakonec jsme si poslechli pohádku O lakomém slimákovi. Pověděli jsme si, jaký slimák byl a co mohl udělat, aby se napravil, poučil. Na koberci jsme poznávali houby, řekli si jejich názvy a zda jsou jedlé nebo jedovaté. Po svačince jsme hledali houby po třídě a děti zkoušely říct jejich jména. Nakonec jsme houby roztřídili podle toho, zda jsou jedlé nebo ne. Zahrály jsme si pohybovou hru na houbaře a vaření smaženice. Ven jsme se šli projit do lesoparku, kde jsme hledali houby a lesní plody (žaludy, kaštany). Byl nádherný den, takže jsme si pobyt venku užili a cestou jsme našli 4 druhy hub. Také jsme si sáhli na klouzka a byl opravdu kluzký. :)
4. 10. 2024 Saurus zkoumá podzimní les - stromy
Po příchodu dětí jsme se přivítali, nasvačili a hurá na plavání.
Než jsme skočili do bazénku tak jsme se nejprve museli pořádně protáhnout. Přivítali jsme se říkankou Dobrý den. V brouzdališti jsme bublali do vody, potápěli nos a kdo uměl a chtěl, mohl zkusit potopit i celou hlavičku. Následně jsme se rozdělili na starší a mladší děti.
Mladší děti: S mladšími dětmi jsme dnes zůstali v brouzdališti, což vůbec nevadilo, protože paní plavčice měla pro děti nachystané různé aktivity. Nejdříve jsme si řekli krátkou básničku s pohybem. A jako další měly děti za úkol ozdobit sklo pěnovými kolečky okolo brouzdaliště, ze kterých vzniklo krásné abstraktní dílo. Jako další na řadu přišly kelímky, děti se polévaly na zadané části těla, přelévaly z kelímku do kelímku atd. Nakonec jsme kolečka uklidili, a při tom si procvičili barvičky.
Starší děti: Starší děti šly do hlubšího bazénu. Nejprve se panu plavčíkovi vysypaly míčky do bazénu a úkolem dětí bylo je posbírat a správně roztřídit do kbelíků podle barev. Zkoušeli jsme plavat okolo bazénu, na zádech a co nejvíce při tom kopat nožičkami. Nakonec děti dostaly pěnové rukávky. Palečky strčily do malých dírek a velkou dírkou koukaly skrz a plavaly tam a zpátky.
Než nám skončila další lekce, šli jsme se všichni společně ohřát do vířivky.
3. 10. 2024 Saurus zkoumá podzimní les - stromy
Ráno jsme si u stolečku s dětmi hráli s přírodninami. Zkoumali jsme přírodniny pod lupou a různě jsme je zkoušeli brát pinzetami. Pak jsme přírodniny skládali vedle sebe dle předlohy a starší děti dávaly šišky na jehličnany podle počtu puntíků na obrázku.
Mladší děti: Po příchodu si děti postupně udělaly grafomotoriku - moty, moty letokruhy. Přivítali jsme se a zacvičili si Labadu a Had leze z díry. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačině jsme pomocí naší básničky vstoupili do lesa, kde jsme nacházeli stromy a plody. Ty jsme si pojmenovali a přiřadili ke správnému stromu. Procvičili jsme si jazýčky - každý si vybral lesní zvířátko (jazyk), které poznávalo les. Nakonec si děti pohrály na koberci a šli jsme ven.
Starší děti: Ráno jsme si vytvořili podzimní podklad pro naše žaludy. V ranním kroužku jsme se přivítali, u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období. Zopakovali jsme si básničku a písničku, kterou se děti krásně naučily. Zahráli jsme si PH Na veverku a šišky a tentokrát se v roli veverky vystřídaly děti (na hlavě červený šátek). Také jsme si na koberečku zahráli smyslovou hru. Paní učitelka přinesla kouzelnou krabičku s přírodninami. Děti do ní strčily ruku, chytily se přírodninu a pouze podle hmatu měly přijít na to, co drží v ruce (kaštan, žalud, šiška, šípek, list, ořech, bukvici). Po svačince jsme si udělali logopedickou chvilku. Pusinky a jazýčky jsme si protáhli veselými obličeji. Jako sluchové cvičení děti poznávaly písničky, které paní učitelka hrála na klavír. Děti třídili lístečky podle barvy za pomocí brčka (dechové cvičení). Na stole měly rozházené různě barevné lístečky a jejich úkolem bylo brčkem nasát vzduch a lísteček na brčko a odnést ho do stejně barevné obruče. S dětmi jsme si také udělali grafomotorický list, kdy děti dodělávaly jehličnatým stromům větvičky.
Na procházku jsme se šli projít do parku u vlakového nádraží. Zatančili jsme si bublinu a poběhali si. S nespáči jsme zůstali v parku déle a při cestě na žábu jsme si pojmenovali stromy, které v parku rostou (lípa, smrk, borovice, javor, dub, buk,...). Na žábě jsme si prolezli prolézačku a zaskákali na trampolíně.
2. 10. 2024 Saurus zkoumá podzimní les - stromy
Po příchodu jsme si u stolečků trénovali písmenka a hledali jsme stejná písmenka dle předlohy, skládali puzzle, hledali stíny k obrázkům a počítali jsme obrázky spojené s lesem - kolíčkohraní.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si Labadu. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Následně jsme si zacvičili. Nejprve jsme se protáhli s kaštánky. Zahráli jsme si pohybovou hru na zvířátka, kdy paní učitelka hrála písničky a děti napodobovaly lesní zvířátka dle pokynů. Prošli jsme si překážkovou dráhu, kdy si děti vždy na začátku vzaly kaštan a přepravily ho do košíčku. Nakonec odpočívaly na podložkách a zhluboka dýchaly. Po svačině jsme si zopakovali lesní stromy a řekli si, co vše můžeme v lese vidět a zažít. Zacvičili jsme si básničku Kaštan a zopakovali si písničku. Společně jsme postavili velký strom z dřevěných kolejí a děti doplnily lístky v podobě dřevěných kostek. Nakonec jsme v ateliéru udělali společný obraz, kdy děti rukama plácaly barvy a vytvořily tak korunu podzimního stromu. Paní učitelka domalovala kmen. Kvůli něpříznivému počasí jsme s dětmi zůstali ve školce.
Starší děti: Se staršími dětmi jsme si ráno dodělali náš krásný les. Děti si vystřihly koruny stromů, které si vyťupkaly včera, vybraly si, který strom si chtějí udělat (javor, buk, dub, smrk, modřín, kaštan, borovice,...). Paní učitelka dětem připravila přírodniny, které si následně podle sebe děti daly na stromy a paní učitelka nalepila tavící pistolí jak přírodniny tak korunu stromu ke kmeni. Vznikl nám dole pod schody krásný smíšený les. Čekalo nás také velké cvičení. Nejprve jsme se rozehřáli v kroužku, kdy jsme běhali do rytmu klavírku. Následně jsme si zahráli hru Na barevné lístečky. Tělíčko jsme si protáhli s kroužky. Zahráli jsme si hru Na veverku a šišky, která děti moc bavila. Děti se proměnily v šišky a paní učitelka byla veverka. Na hudbu děti tancovaly a jakmile přestala hrát, paní učitelka zavolala "Pozor, veverka!" a děti (šišky) se měly schovat do domečků (kroužku), aby si veverka na šiškách nepochutnala. Nakonec jsme se prošli po ortopedickém koberci z přírodnin. Děti si zkusily projít "lesem" přes mech, šišky, kaštánky, listy a další mech. Po svačince jsme se s dětmi podívali na výukové video Každý les je jiný - Jak to chodí v lese. Připomněli jsme si tak stromy, které již známe a dozvěděli jsme se i něco nového. Děti si vypracovaly pracovní list, kdy pojmenovávaly a vybarvovaly lístečky stejnou barvou. Ty děti, které nestihly ráno, si dodělaly strom. Popadli jsme pláštěnku a holínky a vyrazili jsme ven. Přes město jsme došli do parku, kde jsme si proběhli a pozorovali jsme změny v přírodě (padání a zbarvování listů).
1. 10. 2024 Saurus zkoumá podzimní les - stromy
U stolečků jsme hledali písmenka podle předlohy, stíny k obrázkům a skládali puzzle.
Mladší děti: Přivítali jsme se au kalendáře si řekli, jaký máme den, měsíc, roční období a počasí. Zopakovali jsme si, co vše můžeme vidět v lese a pojmenovali jsme si stromy na obrázcích. Po svačině děti hádaly písničky, které jsme si následně zazpívali. Naučili jsme se také novou písničku Kaštánky, kterou jsme si zazpívali iv doprovodu hudebních nástrojů. Dodělali jsme žaludy, kdy si děti na připravený podklad otiskly ručičky ak nim si nalepily klobouček z papíru.
U stolečků jsme hledali písmenka podle předlohy, stíny k obrázkům a skládali puzzle.
Starší děti: Ráno jsme si s dětmi vytvořili korunu stromu. Mohly si vybrat mezi listnatým a jehličnatým stromem. Děti obkreslily šablonu na čtvrtku a pokud měly jehličnatý strom, vyťupkaly ho zelenými odstíny. Pokud si vybraly listnatý strom, vyťupkaly ho barevně. Děti, které nestihly včera, si dodělaly kmen ke stromu. V ranním kroužku jsme se přivítali, zopakovali si básničku a seznámili jsme s s písničkou Kaštan. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Na koberci jsme si také vysvětlili rozdíl mezi stromem a keřem a děti zapátraly v paměti, které stromy pamatují. Po svačince jsme si udělali dechová cvičení, rozezpívali jsme se známými písničkami a naučili se novou písničku, kterou jsme si nakonec zazpívali s kaštánky, kterými děti ťukaly o sebe. Nakonec jsme si vypracovali grafomotorický list, kdy jsme dokreslovali letokruhy stromečku. Starší děti měly angličtinu. Přivítaly se a opakovaly již naučené fráze. Udělaly si pracovní list na téma roční období. Na LCD obrazovce si zahrály hru, při které opakovaly počasí a číslovky.
S mladšími dětmi jsme vyrazili do parku, kde jsme zamávali vláčku. Společně jsme nasbírali různé přírodniny, se kterými budeme pracovat zítra.
30. 9. 2024 Saurus zkoumá podzimní les - stromy
Ráno jsme si u stolečků skládali puzzle a hledali stejné obrázky. Přiřazovali jsme lístečky na strom ke stínům a starší děti si procvičily předmatematické představy při kolíčkování (počítání obrázků a puntíků).
Starší děti: Po příchodu jsme si s dětmi připravili kmen stromu. Děti si papírovou rouru namalovaly na hnědo a nechaly uschnout. V ranním kroužku jsme se přivítali, zatančili si Labadu a seznámili jsme se s novou básničkou. S dětmi jsme si pověděli, jaké téma nás tento týden čeká - podzimní les - stromy. Co si vybaví, když se řekne les? Protáhli jsme se u jógy při lesní relaxační hudbě. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince děti hledaly schované obrázky po třídě. Společně jsme si ukázali a pojmenovali stromy, které na obrázku byly. Ukázali jsme si i přírodniny, listy nebo větvičky s jehličím a přiřazovali jsme je ke stromům. Nakonec jsme si s dětmi vypracovali pracovní list, kdy děti podle počtu puntíků vybarvovaly obrázky.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si Kolo mlýnský a Labadu. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období. Protáhli jsme se u pondělní jógy. V ranním kroužku jsme se seznámili s tématem týdne a pomocí knížky jsme si povídali, co vše můžeme vidět v lese. Pojmenovali jsme si stromy podle obrázků a po svačince jsme se podívali na krátký dokument o stromech v lese a jejich plodech. V ateliérku jsme si udělali podklad pro žaludy, které si uděláme zítra. Děti nanášely temperové barvy na listy a tiskaly je na čtvrtku. Před pobytem venku jsme se seznámili s básničkou V lese.
Vyvětrat jsme se šli na zahradu. Hrabali jsme listí, stavěli z dřevěných kostek, houpali se na houpačce a běhali jsme. Do školky jsme šli dříve, abychom popřáli Péťovi k narozeninám. Společně jsme si zazpívali a Péťa rozdal dětem dobrůtku.
27. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - zelenina
Dnes nás čekala třetí lekce plavání. Protáhli jsme se společně na dlažbě. Děti vklouzly do malého bazénku, kde jsme se přivítali a postupně si namočili všechny části těla. Najednou se nám tam objevila perníková chaloupka a děti jí musely prolézt a uloupit perníček, který nalepily na zeď. Následně jsme přešli do většího bazénku. Tam jsme si zahráli na bublinu a na jednotlivé bublinky, které praskly. Nakonec děti plavaly pomocí pěnových rybiček popředu a pozadu a s pěnovou rybkou kolem krku. Všem přejeme krásný víkend :-).
26. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - zelenina
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku brambora. S chrastítky jsme si zazpívali písničku O řepě a poslouchali si, jaké zvuky chrastítka vydávají - zda jsou stejné, či jiné. Procvičili jsme uši při sluchové hře. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Po svačině jsme srovnali pytle brambor od největšího po nejmenší a vyzkoušeli, kolik se do pytlů brambor vejde. Při pohádce o zvířátkách jsme procvičili pusinky. Společně jsme si roztřídili obrázky ovoce a zeleniny. Nakonec jsme jeli s traktorem na papíře z pole na pole a procvičili vizuomotoriku.
Ven jsme se šli projít do města. Navštívili jsme obchod se zeleninou a ovocem. Podívali jsme se, jak se prodáváme a zkusili jsme všechno pojmenovat. Ano, jsme se ještě proběhli v parku.
Starší děti: Po příchodu všech dětí jsme se přivítali a zopakovali si básničku, říkanku o bramboře i písničku. Pověděli jsme si, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období a zopakovali jsme si podzimní zeleninu. Závěrem jsme si zahráli hru, kdy jsme poslepili hmatali zeleninu a určovali jsme správné názvy. Zahráli jsme si pohádku O Řepě, kdy paní učitelka byla vypravěč a děti herci. Po svačince jsme si prohlédli kukuřici a její vrstvy a vyrobili jsme si z ní kamarády. Děti si kukuřici rozbalily a vytvořily účes. Navrhly si obličej a paní učitelka vše dle pokynů na kukuřici nalepila. Při pobytu venku jsme se proběhli na zahradě a zacvičili si opět Bramboru a Šel zahradník do zahrady. Před obědem jsme se podívali na pohádku o tom, jak v chaloupce na vršku děti pekly brambory.
25. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - zelenina
Ráno si děti na koberci stavěly silnici a mosty, po kterých jezdily s autíčkama. U stolečku modelovaly brambůrky nebo stavěly puzzle. Na LCD obrazovce malovaly brambory - ovály.
Mladší děti: Ráno si děti domalovaly řepu z předchozího dne. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku Brambora. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Zahřáli jsme se tančením na písničky s barevnými šátky (červená rajčata a zelené okurky). Zahráli jsme si pohybovou hru Na sochy a následně jsme se protáhli. Poté se z nás stali zahradníci a prošli jsme překážkovou dráhou, sebrali jsme zeleninu a odnesli ji do správné bedýnky. Před svačinkou jsme si ještě zopakovali zeleninu a zazpívali si písničku. Po svačině si některé děti ještě udělaly řepu, prohráli jsme se a šli ven. 😊
Starší děti: Přivítali jsme se a zatančili si Labadu. Pověděli jsme si, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období a zacvičili jsme si. Nejprve jsme se protáhli s bramborami (míčky). Zahráli jsme si Na sochy a hledali jsme obrázky zeleniny dle pokynů. Zatančili jsme si na písničku o zahradníkovi a zopakovali si básničku a pohybovou říkanku o bramboře. Poté jsme si prošli překážkovou dráhou s obrázky zeleniny a relaxovali jsme na podložkách. Při tom paní učitelka vyprávěla příběh o podzimu a děti zhluboka dýchaly. Po svačince si děti udělaly pytel brambor. Ten si znovu obtáhly, udělaly svislé a vodorovné čáry a nalepily myšku, kterou si před tím vystřihly a domalovaly obličej. hledaly obrázky zeleniny dle pokynů a poté přiřazovaly je k reálné zelenině. Při pobytu venku jsme jezdili na motorkách a započali jsme podzimní úklid zahrady.
24. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - zelenina
Ráno si děti hrály na koberci s kostkami a stavěly garáže. U stolečku třídily zeleninu dle obrázků, stavěly puzzle a dosazovaly cyklus růstu rostlin a zeleniny. Starší děti si postupně dělaly listy k řepě pomocí obkreslení vlastní ruky a následného vystřižení.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali si básničku Brambora a písničku Šel zahradník do zahrady. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Zacvičili jsme si Hlava, ramena, kolena a Zajíček ve své jamce. Poté děti u tabule hádaly, na jakou myslím zeleninu (je to červené, kulaté a dělá se z toho kečup, co je to?), jméno zeleniny jsme si následně i vytleskali. Na LCD obrazovce jsme si obtáhli řepu. Po svačince na nás totiž čekala pohádka, ve které se řepa objevuje. Ano, děti se podívaly na pohádku O veliké řepě. Tuto pohádku jsme se naučili i zazpívat a nakonec jsme si ji i zahráli. Paní učitelka a Samík jsme seděli jako řepa a děti táhly a táhly... až řepu vytáhly. Nakonec jsme si řepu namalovali a zítra ji dělám lístečky a hlínu.
Starší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si Labadu. Pověděli jsme si, jaký máme den a počasí. U stolečku jsme si pojmenovali a ohmatali podzimní zeleninu. Po svačině jsme u klavíru udělali dechová cvičení a zazpívali si písničku o zahradníkovi, kterou jsme si následně i zatančili. S hudebními nástroji jsme si zazpívali písničky dle přání dětí. Zopakovali jsme si pohybovou říkanku o bramboře a seznámili jsme se s básničkou Na poli. Nakonec jsme přiřazovali obrázky k opravdové zelenině. Při angličtině si děti zopakovaly základní fráze a odpovědi na otázky. Vypracovaly si PL o počasí a poslechly si písničku. Zahrály si na schovávání obrázků se zvířaty a počasím. Nakonec hrály hru Pan čáp ztratil čepičku a hledaly barvy dle pokynů.
Při pobytu venku jsme se šli projít do okolí školky. Zamávali jsme mašince a pohráli si v kamínkách. Děti podle pokynů hledaly různé přírodniny a kamínky, které jsme následně řadili podle velikosti. Nakonec jsme se proběhli na zahradě.
23. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - zelenina
Mladší děti: Ráno si děti natiskly brambory do pytle - barvu natíraly na opravdové brambory a tiskaly. Přivítali jsme se v ranním kroužku a seznámili se s pohybovou básničkou Brambora. Zacvičili jsme si pondělní jógu - upevňovali jsme správné dýchání a polohy v pozicích. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, roční období a počasí. Po svačince na nás čekal kouzelný košík. Zazpívali jsme si Šel zahradník do zahrady, obešli košík a v něm se nám objevila zelenina. Tu jsme si pojmenovali, roztřídili ke kartičkám se stejnými obrázky a řekli jsme si o ní nějaké zajímavosti. Následně jsme si zopakovali básničku o bramboře. A brambory jsme jako zahradníci museli vykopat a rozdělit do správných bedýnek. Nakonec jsme si udělali grafomotorický list s bramborou a u toho opakovali básničku.
Starší děti: Ráno si děti postupně vystřihly řepu a polepily trhanými kousky barevného papíru. Řepě zítra doděláme listy. Přivítali jsme se a pověděli si, jaký máme den, počasí a roční období. Poté jsme si zacvičili pondělní jógu. Po svačince jsme se pomocí obrázků seznámili s tématem týdne a zopakovali si týden předchozí. Pojmenovali jsme si zeleninu, která dozrává na podzim. Nová slova jsme si vytleskali a naučili se říkanku s pohybem o bramboře.
Při pobytu venku jsme se šli projít do okolí školky. V parčíku jsme si zopakovali říkanku a poběhali si. Nakonec jsme se proběhli ještě na zahradě školky. Také jsme si ukázali, jak vypadají rajčata. Na čem rostou a rostlinu jsme si pojmenovali - kořen, stonek, listy, plody.
20. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - ovoce
Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku s pohybem - Ovoce. U kalendáře jsme si řekli, jaký je dneska den a co v tento den děláme. Ano - jezdíme plavat. Proto hurá oblékat a jdeme na autobus. Před vstupem do vody jsme se protáhli, zakroužili jsme rukama i nohama. A zkusili jsme ze sebe udělat žabky. Po skluzavce jsme sjeli do vody, kde jsme si nejprve chvilku pohráli. Přivítali jsme se a zahráli jsme si na krokodýly, kteří měli za úkol prolézt tunelem. Stali se z nás kytičky, které při zpěvu písničky paní plavčice zalila kropící konví. Ještě jsme si zopakovali básničku o dešťových kapičkách a jupí do velkého bazénu. Zatančili jsme si společně kolo, kolo mlýnský a následně jsme hráli různé hry s míčky. Za odměnu jsme se sklouzli na velké skluzavce a ohřáli jsme se ve vířivce. Jako odměnu za krásné plavání jsme ve školce ochutnali naše výborné křížaly.
19. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - ovoce
Mladší děti: V ranním kroužku jsme se s dětmi přivítali, zatančili si Labadu a připomněli jsme si básničku i písničku. Zahráli jsme si hru s padákem a s míčky. Děti sbíraly popadané míčky podle pokynů paní učitelky ( červená jablíčka, modré švestky,...). Zopakovaly jsme si, které podzimní ovoce známe. Po svačince jsme si procvičili náš jazýček (vyplazování, děláme čerta, bonbon v pusince,...). Foukali jsme do barevných jablíček (chlupaté kuličky), nejprve málo a pak hodně. Udělali jsme si závody, kdo dofoukne jablíčko dál. Vypracovali jsme si pracovní list. Děti pojmenovaly, jaké ovoce a zelenina je na obrázku, co za zvířátka je na obrázku. Nakonec měly za úkol vybarvit pouze ovoce a zakroužkovat, co za obrázek mezi ostatní nepatří (kytička).
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a u kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zopakovali jsme si básničku s pohybem a písničku o hrušce. Zahráli jsme si pohybovou hru na ovoce. Ve skupinkách děti posbíraly části puzzlí a společně postavily jablíčko. Po svačině jsme si procvičili jemnou motoriku s kuličkami. Přendávali jsme si je v prstech, cvrnkali do nich a jen pomocí prstíků kutáleli po zemi. Procvičili jsme si pusinku při pohádce o jablíčku. Třídili jsme jablíčka podle počtu a nakonec jsme si dodělali obrázek - Kde se bere jablíčko.
Ven jsme šli na zahradu, kde jsme si hráli na pískovišti, stavěli z kostek a běhali po trávě.
18. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - ovoce
Po příchodu si děti hrály na koberci. Stavěly vlakovou dráhu, vařily v kuchyňce a sbíraly ovoce. U stolečku jsme si procvičili počítání a jak ukázali jsme si, jak vypadají čísla. Také jsme si vymodelovali hrušky a jablíčka.
Mladší děti: Ráno jsme si s dětmi dodělali naše podzimní ovoce - jablko, hrušku. Děti si vybraly barvičku ovoce, obkreslily jablko nebo hrušku podle šablony, vystřihly a nalepily. Dokreslily stopku a nakonec nalepili lísteček. Přivítali jsme se v ranním kroužku a hurá na cvičení. Nejprve jsme se s dětmi zahřáli při běhání do rytmu klavírku. Zahráli jsme si hru, kdy děti třídily ovoce do obručí stejné barvy (červená - jablko, žlutá - hruška, ...). Protáhli jsme se s obručemi a nakonec jsme si zacvičili s padákem, kdy jsme vařili ovocný kompot (míčky) a u toho jsme říkali naši básničku. Bohužel kompot nám vytekl, tak jsme ovoce museli sbírat po celé třídě. Po svačince jsme si udělali grafomotorický list, kdy jsme obtahovali jablíčko a děti, které si nestihly ráno dodělat obrázek, si ho dodělaly. Na procházku jsme se šli projít do města. Šli jsme se podívat na velký jeřáb a parkem jsme se vrátili do školky na zahradu. Na zahradě jsme si pojezdili na motorkách a klouzali na klouzačce.
Starší děti: V ateliérku jsme si vymalovali čtvrtku barvami, které může mít jablíčko (zítra obrázek doděláme). Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si písničku i básničku. Zahřáli jsme se při pohybové hře Na povidla. Podle hudby klavíru děti chodily jako různá zvířátka a následně jsme se společně protáhli s míčky jako s jablíčky. Hráli jsme si s míčem - nejdříve jsme si míč podávali do kroužku a postupně jsme zrychlovali a poté měli děti za úkol po tlesknutí změnit směr. Jako červík v řadě za sebou jsme míč podávali nad hlavou a pod nohami dalšímu kamarádovi. Ve dvojicích si děti s míčem kutálely a následně házely. Nakonec jsme zkusili lézt po žebříku a očesat jablíčka, hrušky a švestky. Po svačince jsme si řekli, jak roste jablíčko, z čeho vyroste, co strom k životu potřebuje a co pak vše z jablek můžeme uvařit, upéct a nebo usušit. Děti u stolečku nakrájely jablíčka na plátky a společně si je usušíme, abychom z nich měli výborné křížaly. Ven jsme šli na delší procházku, kterou jsme zakončili na hřišti u žáby.
17. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - ovoce
Ráno jsme si hráli na koberci. Stavěli jsme silnice a jezdili s auty, kterým jsme následně stavěli garáže. U stolečku jsme modelovali hrušky a jablíčka.
Mladší děti: S dětmi jsme si ráno v ateliérku připravili podzimní podklad pro naše ovoce. Zítra si obrázek doděláme. S dětmi jsme se v kroužku přivítali, zatančili si Labadu a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, počasí a že nám pomalu začíná jiné roční období - podzim. Zopakovali jsme si básničku a děti se seznámily s novou písničkou Sbíráme jablíčka. Zahráli jsme si hru Na ovoce - děti hledaly barevné obruče podle pokynu paní učitelky. Po svačince jsme si udělali dechová cvičení a procvičili si naše pusinky za pomocí zvířecích zvuků (mňoukání, bučení, štěkání,...). Rozezpívali jsme se u známých písniček a nakonec jsme si zazpívali naši novou písničku. Děti dostaly do rukou vytisklé jablíčko na špachtli a vždy, když slyšely v písničce slovo jablíčko, měly obrázek zvednout nahoru. S dětmi jsme se šli projít ven. Udělali jsme si krátkou procházku do okolí školky, poběhali jsme si v parku, pohráli na kamínkách a nakonec jsme si zahráli honičku na zahradě.
Starší děti: U stolečku jsme si dodělali jablečný kompot. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku. Zahráli jsme si pohybovou hru Na sadaře a ukázali si naše kompoty - zhodnotili jsme si výrobky a pověděli si, co nás na tom bavilo nejvíce. Po svačině jsme měli hudební chvilku - dechové cvičení, rozezpívání pomocí známých písniček a nácvik nové písničky. Na koberci jsme si zopakovali, jaké známe ovoce a nakonec jsme si vyzkoušeli, zda ovoce poznáme jen pomocí chutě. Poté děti měly angličtinu. Opakovaly základní fráze. Učily se počítat na prstech do 5, říkaly, jaké je počasí. Vypracovaly si pracovní list, kdy vybarvovaly zvířátka dle pokynů paní učitelky. Poznávaly zvířátka v kroužku na koberci a společně je počítaly. Nakonec hrály oblíbenou hru dětí Schovávání obrázků.
16. 9. 2024 Saurus a jeho podzimní zahrádka - ovoce
Po příchodu jsme si hráli u stolečku - třídili jsme jablíčka dle barviček a ovoce do správnách přihrádek, hledali jsme stíny k ovoci a správné geometrické tvary. Provcičili jsme si vizuomotoriku a uvolnili jsme ruku při obtahování hrušky. Na tabuli jsme měli připravené stromy a ovoce, které jsme otrhávali do košíčků a děti si dál s ovocem hrály dle své fantazie.
Mladší děti: Ráno jsme se s dětmi přivítali. Protáhli jsme se u relaxační hudby při pondělní józe. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Seznámili jsme se s tématem týdne - ovoce a také s novou básničkou. Po svačince jsme si v kroužku na koberci s dětmi pověděli a ukázali, jaké ovoce sbíráme na podzim a jaké další ovoce děti znají (jahody, borůvky, maliny, ...). S dětmi jsme si také ukázali reálné ovoce, aby děti věděly jak vypadá a samozřejmě ochutnávku. Kdo chtěl, mohl ochutnat jablíčko, hroznové víno a švestku. Nakonec jsme si s dětmi zahráli hru, kdy paní učitelka hrála a děti tancovaly. Na pokyn paní učitelky děti měly doběhnout ke správné obruči, která znázorňovala ovoce (modrá - hroznové víno, oranžová - meruňka, červená - jablko, zelená - hruška, fialová - švestka).
Starší děti: U stolečku jsme obtiskli jablíčka na papír a nechali jsme uschnout. Přivítali jsme se v ranním kroužku a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zacvičili jsme si ranní jógu s relaxační hudbou a pohádkou o trhání jablíček. Po svačince jsme se seznámili s některými druhy ovoce. Řekli jsme si, které ovoce roste na stromě a které na keři. Zahráli jsme si pohybovou hru Na ovoce. U stolečku jsme si vymalovali víčko na zavařovací sklenici, abychom zítra mohli dodělat kompot.
Ven jsme se šli projít po okolí školky, proběhli jsme se v parčíku a zamávali jsme mašině.
13. 9. 2024 Jak Saurus tráví den
Ráno jsme se s dětmi přivítali v ranním kroužku. U kalendáře jsme si pověděli jaký máme den, počasí a roční období. Bohužel nás nevyzvedl autobus, tak se dnešní lekce plavání nekonala. S dětmi jsme se vrátili zpět do školky. Udělali jsme si pracovní list, kdy jsme měli vybarvit věc, která mezi hračky nepatří a říci, kde ji můžeme najít. Se staršími dětmi jsme si zahráli paměťovou hru, kdy děti dostaly kartičku a měly si zapamatovat co nejvíce věcí, které jsou v batůžku. Poté paní učitelka kartičku vzala a děti měly vyjmenovat co nejvíce věcí, které si pamatují. Přejeme krásný víkend! :)
12. 9. 2024 Jak Saurus tráví den
U stolečků jsme malovali na tabuli podle předlohy.
Mladší děti: Po příchodu jsme se přivítali a u kalendáře si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince děti hledaly obrázky denního režimu ve školce a společně jsme si je časově seřadili. Poté děti pohoupaly kamaráda na houpačce - grafomotorika spodní oblouk. Hráli jsme si na koberci s dřevěnými kostkami, legem Duplem a v kuchyňce.
Starší děti: Starší děti si po příchodu vybarvily oblečení. Vystřihli si ho a nalepili do batůžku. Děti, které si ho nestihly dodělat, dokončily batůžek po svačince. V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali si básničku a písničku. Procvičili jsme si prostorové pojmy, kdy děti dávaly hračky na poličku dle pokynů paní učitelky. Zahráli jsme si oblíbenou hru dětí Na sochy. Po svačince jsme si udělali logopedickou chvilku. Protáhli jsme si jazýčky při mimickém cvičení. Foukali jsme papírové hračky do správných boxíků a nakonec jsme si zahráli sluchovou hru Na robota. Vypracovali jsme si grafomotorický list a děti si dodělaly batůžky. Bohužel bylo deštivé počasí, tak jsme zůstali ve školce a hráli jsme si s vláčky, kuchyňkou a stavěli jsme bunkr.
Ještě před obědem jsme všichni společně popřáli Patričkovi k narozeninám, který dětem za přání donesl dobrůtku. DĚKUJEME! :)
11. 9. 2024 Jak Saurus tráví den
Ráno jsme si u stolečků malovali na tabuli fixy podle předlohy a řadili hračku od největší po nejmenší.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si Labadu a bublinu. Poté jsme chodili jako různá zvířata (slon, medvěd, zajíc,...). Protáhli jsme se od hlavy po paty a zacvičili si na pohybovou říkanku Endele, bendele. Nakonec jsme se vydýchali. Po svačince jsme si zopakovali režim školky a vysvětlili si bezpečnostní pravidla při hraní ve školce i venku. Zopakovali jsme si básničku a písničku a šli jsme ven.
Starší děti: S dětmi jsme si ráno zacvičili. Nejprve jsme chodili do rytmu chrastítka jako medvědi, žáby a ptáčci. S dětmi jsme si zahráli pohybovou hru Na barevné domečky. Protáhli jsme si s plyšáčky a proběhli jsme si opičí dráhu, kdy děti nakonci musely roztřídit hračky do správného boxíku. Nakonec jsme si s dětmi procvičili hod spodem, kdy děti házely míčky do obručí. Po svačince jsme si zopakovali a připomněli pravidlam které máme u nás ve školce a nakonec jsme si vypracovali pracovní list. Děti měly za úkol roztřídit kostičky ze stavebnice podle barvy.
Šli jsme se projít ven do parku, proběhli jsme se a na kamínkách jsme si malovali obrázky.
10. 9. 2024 Jak Saurus tráví den
U stolečků si děti stavěly stavebnici dle předlohy, skládaly obrázky na stíny a řadily obrázek hračky dle velikosti.
Starší děti: Ráno jsme si s dětmi v ateliérku vybarvili vodovými barvami batůžek a nechali jsme ho uschnout. V ranním kroužku jsme se přivítali, zatančili si Labadu a zopakovali jsme si novou básničku. Paní učitelka seznámila děti s novou písničkou Naše školka. Zahráli jsme si paměťovou hru "Která značka chybí?" Po svačince jsme si udělali pár dechových cvičení, rozezpívali se a naučili se novou písničku. Po zpívání jsme si vystřihli batůžek a zítra si ho doděláme. Poté děti měly angličtinu. Opakovaly známé fráze (What’s your name? How old are you?….). Zahrály si anglickou verzi hry Pan Čáp ztratil čepičku. U pracovního listu si procvičily barvičky a nakonec si na LCD obrazovce zahrály hru.
S mladšími dětmi jsme šli ven. Vyrazili jsme do parku, kde jsme zamávali nákladnímu vlaku a šli se podívat na jeřáb. Nakonec jsme si poběhali na zahradě a zahráli si hru Na vlka a ovečky.
Mladší děti: Ráno si děti vystřihly batůžky a nalepily si do nich i vystřižené oblečení, které nosí do školky. Přivítali jsme se a zatančili si Labadu. U kalendáře jsme si řekli, jaký dnes máme den, měsíc, počasí a roční období. Slovíčka jsme si vytleskali. Zopakovali jsme si básničku au stěny v jídelně jsme si dle obrázků řekli, jaký režim trávíme ve školce (od příchodu po odchodu domů). Po svačince jsme si u klavírku zahráli na mašinu, která jede po kolejích nebo vyfukuje páru. Poté jsme poznali písničky a na melodii Prší, prší jsme si zazpívali písničku o Saurusu. Nakonec jsme si ji odehráli is rozsáhlou kapelou a hudebními nástroji.
9. 9. 2024 Jak Saurus tráví den
U stolečku jsme si s dětmi přiřazovali do batůžku věci podle stínů a skládali stavebnici podle předlohy.
Starší děti: S dětmi jsme se v ranním kroužku přivítali a zatančili si Labadu. Připomněli jsme si, o čem jsme se bavili minulý týden a řekli si, co za téma nás čeká tento týden. Protáhli jsme se při relaxační hudbě u jógy. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, počasí a měsíc. Po svačince děti hledaly poschovávané obrázky. Pověděli jsme si, jaký denní režim máme ve školce a že se může měnit (plavání, bruslení, lyžování,....). Také jsme si řekli, co děláme doma od doby kdy vstaneme, až po dobu než půjdeme zase spát. Roztřídili jsme se s dětmi také obrázky vhodného a nevhodného chování k zamračenému smajlíkovi a usměvavému smajlíkovi. Nakonec děti pohoupaly holčičku nebo chlapečka na houpačce - grafomotorika půlkruh. Protože pršelo, s dětmi jsme zůstali ve školce.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si Kolo, kolo mlýnský. U kalendáře jsme si řekli, jaký dnes máme den a počasí. Zacvičili jsme si pondělní jógu při klavírní relaxační hudbě. Po svačince jsme si podle obrázků povídali o tom, máme ve školce a jaký režim jsme se s básničkou. Poté si děti zahrály na koberci s dřevěnými kostkami nebo s legem Duplem. U stolečku jsme si modelovali a postupně si děti vybarvily batůžky a oblečení voskovými pastely nebo fixy.
6. 9. 2024 Saurus vítá kamarády
Dnes nás čekala první lekce plavání v tomto roce. Nejprve jsme se přivítali a pokusili se s plavčicemi. Vysvětlili jsme si pravidla pohybu a chování v bazénu a kolem něho. Protáhli jsme se a zaskákali panáka. Po klouzačce se děti sklouzly do nejmenšího bazénku. Tam jsme se naučili přivítací básničku a čarovali jsme. Měnili jsme se v různých zvířátkách dle pokynů plavčice. Pomocí kelímků jsme si smočili jednotlivé části těla a zahráli si kopací hru na dešťové kapičky. Nakonec jsme přešli do středního bazénu, kde jsme sbírali zvířátka dle barviček. Všem přejeme krásný slunečný víkend.
5. 9. 2024 Saurus vítá kamarády
Ráno si děti zahrály na koberci s dřevěnými kostkami, kolejemi a autíčky. U stolečku počátkem medvídky v poličce pomocí kamínků nebo skládaly barevné housenky.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zatančili jsme si Kolo, kolo mlýnský. U kalendáře jsme si řekli, jaký je dne a jaké je dnes počasí. Zazpívali jsme si písničku s pohybem – Šlapu si to do školky. Zahráli jsme si na zvířátka a zopakovali jsme si, co se správně dělá ve školce a které věci ve školce neděláme. Po svačince jsme si pohráli na koberci a společně jsme si postavili velkou vlakovou dráhu. Nakonec jsme si procvičili jazýčky při logopedické chvilce a zkusili jsme složit puzzle – naše značka.
Starší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si labadu a bublinu. Pověděli jsme si, jaký máme den a počasí a připomněli jsme si, co se zářím mění. Pomocí obrázků, které si děti následně vybarví, jsme si zopakovali, co se dělá a nedělá ve školce a každý si měl vzpomenout na jedno pravidlo, které tu ve školce máme a vysvětlit ho. Po svačině jsme si zopakovali písničku a básničku s pohybem. Poté si děti hrály au stolečku si vypracovaly pracovní list, kde klikatými čarami spojovaly děti se stíny.
Při pobytu venku jsme si opět užívali slunečného dne na zahradě. Děti si hrály u bazénku, na pískovišti, klouzaly se nebo jezdily na motorkách.
4. 9. 2024 Saurus vítá kamarády
Ráno jsme si zahráli na koberci s vlakovou dráhou a vařili jsme v kuchyni.
Mladší děti: V ateliéru jsme si udělali obrázek – Pravidla třídy. A děti si tak zopakovaly naše pravidla. Přivítali jsme se v ranním kroužku s písničkou – písničkou jsme jednou zpívali hodně potichu a podruhé hodně nahlas. U kalendáře děti řekly, jaký je dnes den a jaké máme venku počasí. Zahráli jsme si na zvířátka. Děti podle melodie a tónů klavíru chodily po koberci (jako medvěd, ptáček, zajíc, žába, …). Po svačince děti hledaly rozdíly na dvou podobných obrázcích. Ukazovaly a říkaly, co se ve školce může dělat a co ve školce neděláme.
Starší děti: Přivítali jsme se a odpověděli jsme si, jaký dnes máme den a počasí. Zopakovali jsme si naši písničku a zacvičili jsme si. Nejprve jsme si zahráli na sochy. Poté děti hledaly správné obrázky dle pokynů. Na terase jsme se protáhli s kroužky a proběhli si opičí dráhu. Při relaxaci jsme opět odpočívali na terase. Po svačině jsme si zopakovali básničku a odpověděli jsme si, jak se správně a bezpečně ve školce chováme. Poté si děti vypracovaly grafomotorický list, kde obtahovaly míč.
Pobyt venku jsme si užili na zahradě, kde jsme si hráli na pískovišti, u bazénku a jezdili na motorkách.
3. 9. 2024 Saurus vítá kamarády
Po příchodu si děti hrály na koberci s kolejemi, autíčky a kuchyňkou. U stolečku modelovaly, hrály si s kamínky nebo skládaly puzzle značek.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku s uvítací básničkou. Zacvičili jsme si při dětských písničkách a pěkně jsme se u toho protáhli. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a jaké je počasí. Nakonec si děti hudební nástroje a vybrali jsme vybrali s písničkou Šlapu si to do školky. Chodili jsme po třídě, hráli jsme a zpívali. Po svačince si děti obtáhly cestičku do školky. U tabule jsme si zopakovali, co se ve školce dělá a jaká máme pravidla. U stolečku si děti vybraly jedno třídní pravidlo, které si vybarvily a vystřihly (obrázek doděláme zítra).
Starší děti: Přivítali jsme se a zacvičili si labadu. Zopakovali jsme si pravidla v naší školce a naučili se básničku "Honem, honem, všichni sem". U tabule jsme si procvičili značky dětí a zkusili jsme si, zda umíme přiřadit značky kamarádům. Individuálně si děti vypracovaly pracovní list s procvičováním prostorové orientace a zahráli jsme si hru na vláček, který jede krajem. Po svačince jsme si u klavírku udělali dechová cvičení, kdy jsme syčeli jako mašina a vyfukovali páru. Zazpívali jsme si známé písničky a naučili se písničku o naší školce na melodii prší, prší. Dnes měly děti první lekci angličtiny: opakovaly základní fráze, přivítaly se a reagovaly na otázky. Poté opakovaly barvy při hře s plácačkami a na schovávanou kartiček. Běhaly k barvě dle pokynu a nakonec si barvičky zopakovaly na LCD obrazovce. Při pobytu venku jsme se šli projít do okolí školky, kde jsme si zahráli hru na vláček a pohráli si v kamínkách. Poté jsme si zahráli na zahradě.
2. 9. 2024 Saurus vítá kamarády
Vítáme Vás v novém školním roce. Dnes jsme se přivítali s novými kamarády. Seznamovali jsme se s hračkami, které tu máme au stolečku jsme skládali kamínky a modelovali jsme. Děti si postupně namalovaly samy sebe vodovými barvami nebo tuší. Vystřižené postavy poskládáme kolem básničky, se kterou seznámíme zítra. Přivítali jsme se au kalendáře si odpověděli, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období. Pomocí vláčku, který jede krajem jsme si přidávali vagónky z dětí. Podle obrázků jsme si také představili režim dne a činnosti, které ve školce děláme. Seznámili jsme se také s pravidly školky, které nám pomohou k bezproblémovému soužití ve školce. Při pobytu venku jsme si šli pohrát na zahradě, kde jsme jezdili na motorkách, klouzali se a hráli na pískovišti.
26. 8. - 30. 8. 2024 Saurus se loučí s létem
Tento týden jsme si užívali hlavně slunečného počasí. S dětmi jsme si povídali, jaká dobrodružství a zážitky zažily o prázdninách a že nám brzy skončí léto a začne podzim. Vyrobili jsme si bublinkový obrázek, kdy děti za pomocí špachtliček dávaly bublinky z obarvené jarové vody na čtvrtku a vznikl tak krásný podklad, na který si děti potom namalovaly nějaký zážitek z prázdnin. Procvičili jsme si předmatematické představy a vybarvovali jsme obrázky dle puntíků. Ve středu jsme si zacvičili. Zahráli jsme si Na sochy a Pan čáp ztratil čepičku. Jako grafomotoriku děti namalovaly sluníčko. Také jsme oslavili Sebíčkovi narozeniny. Zazpívali jsme si písničky, které už moc dobře známe. Většinu času jsme trávili na zahradě, kde jsme si hráli na pískovišti, v bazénku jsme přelévali vodu a houpali se na houpačkách.
19. 8. - 23. 8. 2024 Saurus cestuje do džungle
Tento týden jsme se s dětmi vypravili prozkoumat džungli. Pověděli a ukázali jsme si, jak taková džungle vypadá a jaká zvířátka v ní žijí. Poslechli jsme si zvuky z džungle. Společnými silami si děti vyrobili podklad na džungli. Každé dítě si vybralo dvě zvířátka, která vybarvila a nalepila do džungle. Vytvořili jsme si také dalekohled, abychom mohli pozorovat různá zvířátka a opičku. Naučili jsme se se novou básničku Džungle a písničku Dobrodružství v džungli. Menší děti si vypracovali grafomotorický list, kdy dělaly okolo zvířátek ohrádku a starší děti dokreslovaly hrochovi břicho. Zacvičili jsme si jógu při relaxační hudbě z džungle. Vypracovali jsme si pracovní list, kdy děti vytleskávaly zvířátka a vyplňovaly počet tlesknutí do puntíků. Také jsme si pustili naučné video, kdy děti měly hádat, které zvířátko skrývá ve stínu. Když bylo hezky, většinu času jsme trávili venku. V parku jsme mávali mašině a kreslili jsme klacíky na cestičku. Přejeme krásný víkend! :)
12. 8. - 16. 8. 2024 Saurus muzikantem
Tématem týdne byla hudba. Seznámili jsme se s hudebními nástroji. Řekli jsme si, jak se jmenují a vyzkoušeli si, jaký vydávají zvuk. Zkusili jsme je i podle zvuku poznávat a následně jsme si společně na hudební nástroje zahráli ak tomu si zazpívali známé písničky. Děti si vyrobily tamburínku z papírového talířku a víčka. Na tamburínu jsme si společně zahráli a přivítali jsme se s ní v ranním kroužku. Z papíru si děti také poskládaly harmoniku. Zacvičili jsme si jógu při poslechu relaxační klavírní hudby. Procvičili jsme si dech a pusinky při logopedické chvilce. Vypracovali jsme si grafomotorický list a pracovní list na procvičení zraku a orientace na papíře. Nejteplejší den v týdnu jsme strávili z větší části na zahradě v plavkách. Užívali jsme si vodní sprchu a hry v bazénu. Také jsme si hráli na pískovišti, průlezkách a jezdili na motorkách. Ven jsme chodili i na procházky a zastavili jsme se na kolotoči.
5. 8. - 9. 8. 2024 Saurus u moře
Tento týden jsme se s dětmi vypravili k moři. Povídali jsme si o živočiších, kteří žijí v moři a moři (jaké je moře, co můžeme vidět u moře, ...). Ukázali jsme si i video a hádali jsme, který živočich skrývá pod stínem. Protáhli jsme se u jógy. Vyrobili jsme si kraba, kterého jsme vymalovali, vystřihli a následně slepili dohromady, barevnou chobotnici a podmořský náramek. Naučili jsme se novou básničku Moře a krásnou písničku Pod mořem. Vypracovali jsme pracovní list, kdy děti vybarvovaly zvířátka, která v moři žijí. Ve středu jsme si zacvičili. Zahráli jsme si hry Pozor, žralok! a Spící mušle. Paní učitelka Romča nám dovezla z Itálie mušličky. Společně jsme si je prohlédli, odpověděli si o nich a každý jsme jednu dostali domů na památku. Podívali jsme se i na naučné video Jak vzniká perly? V týdnu jsme také oslavili narozeniny Filípka, který dětem přinesl dobrůtky. Společně jsme Filípkovi popřáli a zazpívali si písničky podle jeho přání. U stolečku jsme také lovili v moři (gelové perly) různé mušličky, zvířátka, koráli a kamínky. Jako logopedické cvičení jsme si poslechli logopedickou pohádku Jedeme k moři a během pohádky jsme si procvičovali pusinky. Nakonec děti za pomocí brčka hledali v moři (obarvené mléko s vodou) zvířátka. Jako grafomotorické cvičení jsme čtverzubci dokreslili tělíčko (kruh) a pomohli jsme želvičkám doplavat ke korálům (vlnky). Podívali jsme se na pohádku Bob a Bobek - Dobrodružství s delfínem. V pátek bylo krásné počasí, tak jsme s dětmi vyrazili na delší procházku, kterou jsme skončili na hřišti Žába. Přejeme krásný víkend! :)
29. 7. - 2. 8. 2024 Saurus a jeho letní hrátky
Tento týden jsme si opět povídali o létu. Pomocí obrázků jsme si zopakovali, jaké v létě můžeme vykonávat sporty a jiné činnosti. Vzpomněli jsme si také, s jakým hmyzem se v létě můžeme setkat a kam můžeme jezdit na prázdniny a dovolenou. Zacvičili jsme si pondělní jógu a při velkém cvičení jsme se protáhli s míčky a proběhli si překážkovou dráhu. Hráli jsme na sochy a na různě tekoucí vodní toky. Vytvořili jsme si námořníka, kterého jsme vybarvili a loďku mu vytvořili z půlky papírového tácku. Také jsme si na čtvrtku pomocí temperových barev vytvořili moře, do kterého jsme hodili vzkaz v lahvi. Stavěli jsme Zoo z dřevěných kostek a hráli si na koberci s legem Duplem a kolejemi. Děti tak procvičovaly jemnou a hrubou motoriku a fantazii. Zpívali jsme známé písničky a naučili se se novou básničku o letních radovánkách. Venku jsme si užívali rozmanitého letního počasí formou procházek a na zahradě. Děti si také procvičovaly grafomotoriku na LCD obrazovce, kde dělaly k majáku mořské vlny a na papíře spojovaly malé mořské potvůrky s větší vlnkou nebo lomenou čárou. Na koberci jsme si řekli nějaké letní hádanky a procvičili si jazýčky. Také jsme popřáli Janičce k pátým narozeninám a ta dětem rozdala malé dobrůtky. Všem přejeme krásný a pohodový víkend a příští týden se Saurusem podíváme k moři.