Přihlaste se k zobrazení dalšího obsahu určeného pouze pro rodiče. Naleznete zde mnoho fotografií a videí.
Pokud si chcete vytvořit účet na našich stránkách, kontaktujte nás pomocí kontaktního formuláře ZDE
Dění z DS SAURUS
9. 6. -13. 6. 2025- Já a moje rodina
Po příchodu do školky si děti u stolečku skládaly puzzle, hledaly, co je jinak v řádku, skládaly rodokmen, přiřazovaly stíny a kolíčkem označovaly správnou odpověď (obrázek). Hrály si námětovou hru na rodinu (starání o miminko, vaření,...).
Mladší děti: S mladšími dětmi jsme si tento týden povídali o rodině, členech rodiny, kde bydlíme a seznámili jsme se novou básničkou Rodina. Zpívali jsme písničku Muzikantská rodina, kterou jsme si i společně doprovodily hrou na lžičky a vařečky. Zahráli jsme si pohybovou hru Rosteme a Na domečky. Při velkém cvičení jsme se protáhli s dřevěnými kostkami a postavili naší rodině domeček při překážkové dráze, kdy děti své kostečky přenášely podél lana, slalomem a přes obruče. Prohlíželi jsme si fotky našich rodin a děti nám je popsaly a zkusily pojmenovat maminku, tatínka a popsali nám jak vypadají. Stejně jako starší děti jsme si i mladší děti vyrobily domeček se svojí rodinou. Nejdříve si domeček naťupkaly barvami, poté si ho složili, dolepily dveře a okna a nakonec do svého domečku ubytovaly svoji rodinu. Také jsme vyráběli panáčka z matiček a šroubku. Přečetli jsme si pohádku o rodině a udělali si krátké artikulační cvičení na procvičení pusinek. Vypracovali jsme si pracovní list- Srdíčko (děti obtahovaly srdíčko svojí oblíbenou barvou).
Starší děti: Se dětmi jsme si celý tento týden povídali o naší rodině. Řekli jsme si, kdo tvoří naši rodinu, ukázali jsme si fotky, popsali jsme členy naší rodiny. Pověděli jsme si, co rádi s naší rodinou děláme. Vyrobili jsme si domeček, do kterého jsme nalepili rodinnou fotku a dárečky pro tatínka (obrázek do rámečku, přívěsek na klíče z matiček a šroubů). Vypracovali jsme si pracovní list, kdy děti stříhaly obrázky a seřadily je od nejmladšího člena rodiny po nejstaršího. U grafomotoriky jsme obtahovali cestu domů a navštívili jsme tatínkovu dílnu. Protáhli jsme se u pondělní jógy. Při velkém cvičení si zahráli hry Rosteme, Na tříčlennou rodinu a proběhli si dráhu, kdy jsme nacvičovali kotoul vpřed. Poslechli jsme si pohádku Naše rodina a ukázali si k ní obrázky. Zahráli si didaktickou hru Naše domečky a hru Nezbedný míček, kdy si děti za pomocí foukání posílaly míček. Také jsme si pověděli, že náš tatínek bude mít v neděli svátek (15. 6. 2025 - Den otců). S dětmi jsme si sdíleli zážitky s našimi rodinami a tatínky (Co s nimi rádi děláme, Jak s nimi trávíme čas,...). Na procvičení sluchu jsme si zahráli hru Koťátko, zamňoukej. Pro tatínka jsme se naučili i písničku Můj tatínek, kterou jsme si zazpívali i s hudebními nástroji.
Ve čtvrtek jsme všichni společně vyrazili na výlet k rybníku. U rybníka jsme si dali moc dobrou svačinku a viděli jsme kačeny s kačátky. Cestou k lesní studánce jsme viděli houbu a u rybníka jsme chytili pulce a ukázali dětem, jak vypadají. U studánky jsme si pověděli, jak vznikla a jak to bylo dřív, že lidé neměli kohoutek a pro vodu si chodili ke studánkám.
2. 6. - 6. 6. 2025- Saurus poznává své město a okolí
Ráno měly děti k dispozici puzzle, stavebnice, vyhledávání předmětů na obrázku, hru na obchod a také si procvičily počítání s kostkami.
Mladší děti: Tento týden jsme si povídali o tom, kde bydlíme a o městě. Co ve městě najdeme za budovy a obchody, a co v nich prodávají. Na procházce jsme si je ukázali a prošli jsme si město. V obchodě s potravinami jsme nakoupili. Vyrobili jsme si vlastní domeček, kde jsme se zaměřili na správný úchop nůžek a stříhání. Seznámili jsme se s básničkou Dům a písničkou Postavíme dům, kterou jsme se naučili a zahráli si k ní na hudební nástroje. Básnička se dětem moc líbila a chtěly ji opakovat dokola a dokola. Poslechli jsme si a podívali se loutkovou pohádku O třech prasátkách, jak si staví svůj dům. Zjistili jsme, který dům vydrží nejdéle a zkusili jsme si jako vlk domy sfouknout. Nezapomněli jsme ani na pondělní jógu a velké cvičení, při kterém jsme se zaměřili na nácvik hodu na cíl a zahráli jsme si hru s padákem. Vypracovali jsme si grafomotorický list - plot u domečku. Procvičili jsme si pusinku při artikulačním cvičení a uši při hře: Kde zvoní zvoneček?
Starší děti: Se staršími dětmi jsme se tento týden seznamovali s naším městem a okolím. Povídali jsme si o tom, co můžeme ve městě najít, čím se liší od vesnice a kde bydlíme. Také jsme si řekli něco málo o naší rodné zemi České republice. Děti se seznámily s různými budovami jako je nemocnice, policejní stanice, obchod a mnoho dalších. Hráli si na stavitele, kdy děti podle zadání stavěly domečky, ze kterých nám vzniklo naše malé město. Naučili jsme se básničku Cesta, na kterou jsme si společně vymysleli i krátký taneček. Zpívali jsme písničku Postavíme dům, kterou jsme si doprovodili hrou na tělo a později i rytmickými nástroji. Vyzkoušely jsme si dechové cvičení tři prasátka. Přečetli jsme si pohádku o třech prasátkách a paní učitelka zahrála i loutkové divadlo, což si poté některé děti i vyzkoušely. Následně si všechny děti vyzkoušely fouknout do slámy, dřeva či kamenů jako vlk z pohádky. Podívali jsme se na krátké naučné video o rozdílech mezi městem a vesnicí, což si děti zopakovaly i při hře město vesnice. Jako další pohybové hry jsme si zahráli hry: Jdu do pokoje, Domeček, stromeček, hříbeček, Semafor. V pondělí jsme si jako každý týden zacvičili relaxační jógu při relaxační hudbě. Ve středu jsme si zacvičili s malými obručemi a učili jsme se házet balon vrchem a poté si děti zaběhly stavební štafetu, posílaly si kostičky, ze kterých ve skupinkách stavěly komíny. Vyráběli jsme domeček. Nejprve jsme si natiskli cihlovou zeď, poté vystřihli okna, dveře a střechu a nalepili jsme si domeček na dětmi namalované pozadí. Zkoušeli jsme prostorové tvoření z hrášků. Děti namočený hrášek napichovaly na párátka a tvořily různé tvary. Vypracovaly jsme pracovní list – Počítání domečků a grafomotorický list – Stavíme domečky. Děti si také vyzkoušely sluchový diktát, podle kterého kreslily domeček na kopečku. Na procházky jsme tento týden chodili do okolí školky, do města, k úřadu. Navštívili jsme také obchod, kde jsme si nakoupili svačinku a zopakovali si, jak se správně chovat v obchodě. Na zahradě jsme se houpali, klouzali a hráli si na pískovišti.
Na angličtině děti opakovaly známe fráze a slovíčka. Seznámili se s novými slovíčky - jídlo. Společně si vypracovali pracovní list, kdy spojovali slova s obrázky jídla. Nakonec si paní učitelka děti vyzkoušela, jaká nová slovíčka si děti zapamatovaly.